Logistiek is de basis van uw business. Zonder transport staat letterlijk alles stil. Het is een wereld waarin flexibiliteit en betrouwbaarheid geen luxe zijn, maar een harde voorwaarde. Dat maakt Transport Van Overveld tot een gewaardeerde logistiek partner voor bedrijven in voornamelijk Benelux, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Portugal. Sinds de oprichting in 1988 hebben we ons op één ding geconcentreerd: snelheid en continuïteit in goederenvervoer.
Transport van Overveld is opgericht op 1 juli 1988 door Gert en Elma van Overveld. Beiden waren ze ervan overtuigd dat er bij grote bedrijven behoefte bestond aan een flexibele en meedenkende transportpartner. Dit bleek inderdaad de basis voor een succesvolle onderneming. In eerste instantie werd er vooral transport uitgevoerd op Italië, maar al snel ontstond er vraag vanuit de klanten voor transport naar Spanje en Portugal. Gestart met één trekker/oplegger-combinatie, werd het wagenpark al snel uitgebreid. Door de juiste mix van transportmiddelen en het bieden van een grote flexibiliteit en kwaliteit groeide Transport van Overveld al snel door.
Door de toenemende groei was ook uitbreiding op administratief gebied noodzakelijk. Inmiddels is Transport van Overveld gegroeid tot een onderneming met meer dan 150 medewerkers. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Etten-Leur, daarnaast hebben we ook een tweetal kantoren in Spanje, welke gevestigd zijn in Figueres en Bilbao. Met meer dan 100 trucks en bijna 200 trailers vormt ons totale wagenpark een veelzijdige vloot. Onze corebusiness is heden ten dage transporten tussen Frankrijk, Spanje, Portugal, Nederland, België en het Ruhrgebied in Duitsland.
Dat Transport van Overveld nog altijd een echt familiebedrijf is, mag blijken dat ook dochters Cindy en Wendy werkzaam zijn binnen het bedrijf.
Transport van Overveld, een bedrijf om trots op te zijn.
In de hectische logistieke wereld is realtime informatie een must. Informatie over reistijden, aankomsttijden, de status van het transport, rusttijden van de chauffeurs, de plaats van het materieel, etc.. Hoe beter die informatievoorziening is, hoe efficiënter de transporten gepland kunnen worden. Daarom is Transport Van Overveld vergaand geautomatiseerd. Alle vrachtauto’s zijn uitgerust met een voertuigvolgsysteem, boordcomputer en scansysteem. Vanuit onze kantoren in Nederland en Spanje kunnen we op elk moment van de dag zien waar uw goederen zijn, in welke vrachtauto en met welke chauffeur. Bij iedere aflevering wordt uw CMR direct gescand en is daarmee direct na aflevering beschikbaar. Tevens is het mogelijk u een statusupdate per mail te verzenden. De koppeling met ons logistieke en administratieve systeem betekent het hoogste niveau in automatisering. Het maakt de backoffice processen snel en betrouwbaar, en de informatievoorziening compleet. Ook de facturatie kan bij voorkeur digitaal plaatsvinden.
Verregaande automatisering is belangrijk voor Transport Van Overveld. Het ondersteunt ons in onze doelstelling: opereren als een betrouwbare, snelle en flexibele logistiek partner voor u.
Meer dan 150 medewerkers staan voor u, als klant, klaar. Service en klantgerichtheid zijn onze kracht.
Onze Spaanse medewerkers verzorgen, indien gewenst, de directe contacten met de laad- en losadressen in Spanje en Portugal. Hetzelfde geldt ook voor onze Franstalige medewerkers. Transport van Overveld kenmerkt zich door de korte communicatielijnen zonder taalbarrières.
Gert van Overveld
Directie
Cindy de Jong – van Overveld
Directie
Wendy Vermunt – van Overveld
Customer Service
Rob Ligthart
Operations Manager
Thijs Beckers
Site Manager Spanje
Tara Sewnandan
Sales Binnendienst
Rick van Beurden
Hoofd Transport
Matthé Nooyen
Financieel manager